>Càritas Diocesana de Barcelona i l’Arquebisbat de Barcelona envien dues ambulàncies i material mèdic a Ucraïna

A les 9h del matí, dues ambulàncies carregades de material mèdic han sortit de Barcelona amb direcció Ucraïna. D’aquesta manera, Càritas Diocesana de Barcelona i l’Arquebisbat de Barcelona donen suport a les tasques humanitàries que Càritas i el conjunt de l’Església catòlica estan duent a terme a Ucraïna.

Una de les ambulàncies és un donatiu de l’empresa de transport Sagalés, a través de la seva divisió de transport sanitari. L’altra ambulància està medicalitzada, i ha estat donada per l’empresa OBON, SL., que es dedica a l’automatització de processos industrials. Aquesta segona empresa també ha proveït d’una part del material mèdic. Les ambulàncies arribaran fins a la frontera de Polònia amb Ucraïna, i seran recepcionades per mossèn Iurii, rector de la parròquia de Sant Josep i Santa Mònica de Barcelona. D’origen ucraïnès, mossèn Iurii ha decidit tornar al seu país natal, per atendre les persones que es troben a primera línia. Les ambulàncies serviran per donar resposta a les persones que hagin estat ferides en el conflicte bèl·lic, o que necessitin ser traslladades amb un vehicle sanitari. A més portaran material ortopèdic, instrumental mèdic i de cures, com pot ser aigua oxigenada, esparadraps, gases, respiradors, mascaretes d’oxigen o lones per transportar pacients, entre d’altres.

Salvador Busquets, director de Càritas Diocesana de Barcelona, ha volgut agrair la col·laboració d’aquestes dues empreses, i de tantes mostres de suport econòmic de la ciutadania de Barcelona. En aquest sentit, ha animat a continuar col·laborant amb les entitats que treballen sobre el terreny, com és el cas de Càritas. “Com a Càritas Diocesana de Barcelona, continuem prioritzant els donatius econòmics. Tot i això, les ambulàncies eren una necessitat urgent, ja que són un bé molt demandat i es fa difícil trobar-les als països veïns d’Ucraïna”, ha indicat.

Per la seva banda, Mons. Javier Vilanova, bisbe auxiliar de Barcelona, ha estat l’encarregat de beneir les ambulàncies. Mons. Vilanova ha volgut expressar la proximitat de l’Església que pelegrina a Barcelona amb els damnificats de la guerra a Ucraïna i ha valorat aquesta acció de presència a la zona en conflicte com “un gest de caritat compatible amb altres iniciatives d’acolliment de persones que fugen de la guerra i que s’han posat en marxa a les regions fronteres amb Ucraïna gràcies a entitats socials com Càritas”.

L’acció de Càritas sobre el terreny

En aquests 20 dies de conflicte, més de 60.000 persones s’han pogut beneficiar de l’acció de Càritas Ucraïna, que ha garantit necessitats bàsiques com l’alimentació, productes de primera necessitat o allotjament. En aquest sentit, Càritas Barcelona està impulsant la campanya #CARITASAMBUCRAÏNA, que ja ha aconseguit recaptar més de 370.000€ de particulars i empreses. D’aquests diners, i per mitjà de Càritas Internacional, 70.000€ ja s’han transferit a Càritas Polònia i Càritas Moldàvia, amb l’objectiu que puguin ajudar les persones refugiades que passen la frontera. “Continuarem oferint suport a les Càritas veïnes en l’acollida i allotjament digne i segur per a totes les persones desplaçades que arribin a aquests països fronterers. També es continuaran proporcionant aliments, aigua potable i kits d’higiene a qui ho necessiti”, ha explicat el director de Càritas.

Busquets ha recordat que uns 200 refugiats ucraïnesos arriben diàriament a l’estació de Sants, i que el Govern calcula que des de l’inici del conflicte, al voltant de 5.000 refugiats ucraïnesos ja han arribat a Catalunya. “Haurem de donar resposta a totes aquestes persones que arriben a casa nostra, i és per això que ja estem reservant una part dels fons recaptats per acollir i acompanyar a les persones que fugen del conflicte”. En aquest sentit, Càritas Diocesana de Barcelona ja està garantint el subministrament de gasoil d’una casa de Torrelles de Foix (Alt Penedès) on s’allotgen 40 dones i infants ucraïnesos que han fugit de la guerra, per tal que puguin disposar de calefacció durant aquest període hivernal.

EMERGÈNCIA UCRAÏNA
#CàritasAmbUcraïna