>L’Apostolat del Mar celebra l’Assemblea Anual amb un balanç positiu

L’Apostolat del Mar celebra l’Assemblea Anual amb un balanç positiu

El director de la Delegació de Pastoral Social i Caritativa s’uneix a l’acte per a conèixer d’aprop la realitat de la pastoral de la gent de mar

Fotografies: Ramon Ripoll

Aquest mes de maig l’Apostolat del Mar ha celebrat l’Assemblea Anual, que té el propòsit d’analitzar i fer una valoració de la tasca feta durant el període del darrer any. Alhora, «és una ocasió per fer vincle entre l’equip que compon l’Apostolat». Així ho explica el director del Secretariat, Mn. Ricard Rodríguez, el qual assegura que després de tres anys sense fer la trobada a causa de la pandèmia, «era necessari reprendre la iniciativa per veure’s tots i compartir un moment fratern».

La trobada va tenir lloc a la seu de Stella Maris, ubicada al mateix Port de Barcelona. El director de la delegació Social i Caritativa Mn. Joan Costa es va unir a l’acte per conèixer de prop quina és la situació i l’evolució de la tasca que s’hi du a terme. També va comptar amb la participació de 20 membres de l’entitat, entre aquests, treballadors i voluntaris que vetllen per l’atenció que requereix la gent de mar.

Evolució positiva de la demanda

Mn. Ricard Rodríguez-Martos va obrir l’assemblea amb una pregària i, tot seguit, es va convidar els participants a presentar-se. Mn. Rodríguez va fer una avaluació de la memòria de l’any 2022, amb un balanç i una comparació de l’evolució de l’actual.

Va haver-hi intervencions per part dels responsables dels diferents serveis que ofereix la Pastoral del Mar. Entre aquests destaquen el de residència, de visites als vaixells, de creuers i el d’economia. Com punt en comú es va posar de manifest l’evolució positiva en tots els àmbits, després dels anys difícils 2020 i 2021 per la pandèmia. «Econòmicament, Stella Maris va passar un parell d’anys difícils, però a poc a poc es va millorant», va explicar Mn. Ricard. Entre les dades compartides va destacar l’ascens del servei de transport que s’ofereix per als tripulants que necessiten traslladar-se d’un lloc a un altre, així com el servei d’hostatgeria que ha pujat d’un 54 a un 74%.

Saber on som i continuar amb l’assistència

La trobada va ser agraïda per part de tots els membres de l’entitat, entre ells Javier Rosas, dedicada a Stella Maris des de fa quinze anys i actualment encarregada del servei d’allotjament. «Feia molt que no ens vèiem tots i ha estat una trobada favorable per estrènyer vincles». L’encarregat de la gestió de les visites als vaixells, Jerónimo Dadín va assistir a la trobada i es mostra satisfet. «Ha estat una bona oportunitat per saber on som i cap a on anem, conversar tranquils i intercanviar punts de vista sobre la situació», explica.

Dadin fa tretze anys que treballa a Stella Maris, i ara gestiona l’atenció que es dóna a les tribulacions des del punt d’atenció que hi ha al Moll. Una assistència que té compte la comunicació dels mariners amb les famílies, també s’afavoreix tot allò que necessitin en l’aspecte religiós i espiritual, així com activitats esportives per ajudar-los a trencar amb la rutina d’alta mar i esvair-se. Dadin assegura que «de vegades més que un servei, el que necessiten és un temps de conversa per poder xerrar i parlar de tu a tu».

Després de posar-se al dia de les diferents novetats amb relació a l’activitat de l’Apostolat del Mar, es va donar pas a un moment més familiar per gaudir de la trobada entaulant converses entre els uns i els altres.

2023-06-21T16:10:14+00:00