>XII Trobada diocesana de la pastoral amb els migrants i refugiats a la parròquia de Santa Eulàlia de Mèrida

6 d’octubre de 2019

Migrants? Persones. Així es donava nom a la XII Trobada diocesana de la pastoral amb els migrants i refugiats. La parròquia de Santa Eulàlia de Mèrida, a l’Hospitalet de Llobregat va acollir l’acte que reunia a totes les persones de la parròquia. Així es va convertir en un esdeveniment de trobada i diversitat que volia acceptar a tothom fos d’on fos.

Oblidar la paraula «migrant»

El secretari diocesà de pastoral amb migrants, Mn. Joan Cabot va endinsar-se en el significat de la fe i el tractament del migrant. “Què vol dir tenir fe – assegurava Cabot- tenir fe significa fraternitat, tenir fe en la persona, en la comunitat; tenir confiança que la injustícia, el mal, el desànim es poden vèncer des de la comunió amb Déu”. Així mateix, el secretari de la pastoral de migrants ha volgut emfatitzar la paraula «persona» i a fer oblidar la paraula «migrant». “La paraula migrant és una etiqueta que pot definir un moment de la vida de moltes persones, però no és una definició per a la mateixa”.

Mn. Joan Cabot ha demanat a la parròquia de Santa Eulàlia de Mèrida “caminar junts, hem de ser una única parròquia, una única comunitat”. Per altra banda ha indicat que “estem aquí perquè la cultura de l’altre es barregi amb la nostra per així crear una nova societat, en la qual tots ens sentim a casa. D’aquesta manera arribarem a fer una societat més inclusiva, més lliure, més democràtica i més madura” ha conclòs.

Jornada Mundial del Migrant i Refugiat

Aquesta trobada diocesana també ha comptat amb la participació de Càritas Diocesana de Barcelona. Així, se celebra amb motiu de la Jornada Mundial del Migrant i Refugiat, en una jornada que ha servit per fer comunitat i conèixer el barri. Aquests són uns dies per donar valor a unes vides plenes de sofriment. Unes persones que només busquen a la ciutat de Barcelona un lloc en el món on se sentin acollits per transformar-lo en la seva llar.

Jornada mundial migrants 2019 Jornada mundial migrants 2019 Jornada mundial migrants 2019 Jornada mundial migrants 2019

2019-12-03T12:19:43+00:00