>Trobada per la Pau a la llum del missatge del papa Francesc

Trobada per la Pau a la llum del missatge del papa Francesc

El bisbe Vilanova s’uneix amb un centenar de persones a l’acte de Justícia i Pau per pregar units: “No ens podem salvar sols. Cal traçar junts camins de pau”.

Fotografies: Ramon Ripoll

Aquest darrer dilluns de febrer l’Hospital de Campanya de la parròquia Santa Anna juntament amb Justícia i Pau han celebrat una vetllada per la Pau. Una trobada per pregar per aquesta pau tant necessària avui dia a tantes llars del món, a la llum del missatge del Papa Francesc d’aquest 2023: “No ens podem salvar sols. Cal traçar junts camins de pau”.

La trobada estava prevista en un inici el mes de gener, però es va posposar i s’ha celebrat aquest mes de febrer coincidint amb la celebració de la Trobada dels amics de Justícia i Pau que té lloc un cop a l’any. El lloc escollit va ser precisament l’Hospital de Campanya de Santa Anna precisament pel lligam que el precedeix en la pau i l’acollida d’aquells més vulnerables.

Al voltant d’un centenar de persones es van sumar a l’acte. Entre aquests, hi eren presents els membres de la junta de Justícia i Pau, així com, la presidenta, Dolors Fernández i el consiliari Josep Maria Fisa. A més a més, no va faltar el rector de la parròquia, Mn. Peio Sánchez, i el bisbe auxiliar de Barcelona,  Mons. Javier Vilanova convidat especialment per a fer la benedicció. També va participar el rector de la parròquia de Santa Maria i Sant Nicolau de Calella, Mn. Cinto Busquet.

Agraïment i compromís

Dolors Fernández va donar la benvinguda a tots els voluntaris i amics de Justícia i Pau, i va agrair a Santa Anna la seva predisposició per el recinte, que “enmig d’una ciutat tant sorollosa, és un espai on es fa present el missatge de l’Evangeli”. Va posar al dia de les darreres novetats al voltant de l’entitat, com la nova direcció a càrrec de Neus Forcano, també present a l’acte.

Fernández va recordar el compromís de tots per treballar per la pau citant el missatge del Papa Francesc que diu: Només la pau que neix de l’amor fratern i desinteressat pot ajudar-nos a superar.”

Un cop feta el consiliari de Justícia i Pau va explicar l’organització de l’acte, Mn. Cinto Busquet del Moviment dels Focolars i rector a Calella, va glossar el missatge del papa Francesc.

“Ser instruments de pau”

Després d’entonar unes cançons de pau pel Grup DUM el bisbe Javier Vilanova va cloure l’acte amb la benedicció final. En la seva intervenció va insistir en viure la Pau cada dia. “Davant la misèria ens preguntem on és Ell? Però tenim un Déu que s’uneix al dolor i a la nostra creu. La creu és signe de dolor, però també d’esperança. Tots som acollits per Ell”, va dir el bisbe Vilanova.

Finalment, va exhortar a no defallir davant els moments més durs i actuar com ens demana l’Evangeli. “Nosaltres com Església, peregrins, ciutat o poble hem de mostrar aquest cor obert com llaços de fraternitat, sent constructors i instruments de pau”.

Molts dels assistents van unir-se als cants, organitzats pel vicari parroquial Mn. Xavier Morlans. Per acabar es va fer una dansa contemplativa, a la qual es va unir el mateix bisbe Javier. Tots plegats van dançar per simbolitzar aquest camí conjunt que l’Església traça per la pau.

2023-02-28T14:11:40+00:00