>Reunió dels preveres extradiocesans amb el cardenal Omella abans de tornar a les seves diòcesis

El Cardenal agraeix als sacerdots estrangers el seu servei com a pastors adscruts a les diferents parròquies de l’Església de Barcelona

Els preveres extradiocesans de l’arxidiòcesi de Barcelona, s’han reunit amb l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella abans de l’estiu. Es tracta de la segona i última trobada d’aquest curs 2021-22, durant el qual aquesta trentena de preveres, procedents d’altres països, s’han format i han servit com a pastors adscrits a diferents parròquies de l’Església de Barcelona.

Període d’estudi i de servei

La trobada ha tingut lloc al Seminari de Barcelona, un dels espais que han sovintejat més durant la seva estada aquí, ja que han vingut per cursar part dels seus estudis. La majoria d’ells, a l’Institut Superior de Litúrgia, de l’Ateneu Universitari Sant Pacià. Entre els assistents a la reunió destacava el delegat per la formació del Clergat, Mn. Salvador Bacardit, que els ha acompanyat durant aquest temps a Barcelona.

El cardenal Joan Josep Omella els ha felicitat per aquesta temporada d’entrega en la seva formació i els ha agraït la seva col·laboració a les parròquies, on han estat adscrits durant aquest període. Ha destacat especialment el seu paper amb les diferents unitats pastoral, on han actuat també com a vincle amb les comunitats d’immigrants que hi ha, amb qui molts d’aquests preveres comparteixen procedència.

Riquesa intercultural

Aquest vincle amb el territori d’origen de les diferents comunitats d’origen estranger presents a l’Església de Barcelona, com la filipina, l’africana, l’ucraïnesa, entre d’altres, els ha portat a col·laborar amb les iniciatives del Secretariat Diocesà de Pastoral amb migrants. Una implicació que els ha agraït l’arquebisbe Omella, ja que han pogut aportar el seu gra de sorra en algunes de les accions dirigides per aquesta pastoral, coordinada per Mn. Joan Cabot, també present durant la reunió.

Tal com exposa el Delegat del clergat, Mn. Bacardit, el seu pas, tant per a ells com per a nosaltres, suposa un gran intercanvi de riquesa eclesial i cultural”.  En aquest sentit, el cardenal ha subratllat la tradició que molts d’aquests preveres porten dels seus llocs d’origen, especialment els que venen de sud- Amèrica o de l’Àfrica on la tradició religiosa més viva contrasta amb la realitat més secularitzada que es viu a Europa.

Aquesta trobada ha estat per a molts el comiat i punt final del seu pas per l’arxidiòcesi barcelonina, ja que molts d’ells emprenen aquest mes el viatge de tornada cap al seu país. Per això no ha faltat un bon àpat de germanor, per donar gràcies per tot el que han viscut.

2022-07-07T15:03:12+00:00