>Moras: «Quan un és voluntari i ho viu des de la consciència i veu l’altre com a germà, rep molt perquè aprèn de l’altre»

Entrevista a Mercè Moras responsable de voluntariat i formació de Càritas Diocesana de Terrassa

01 desembre, 2020 –

ESGLÉSIA DE BARCELONA

«Els voluntaris són persones sensibles als problemes socials i tenen ganes de posar el seu temps al servei dels altres, per contribuir a millorar la realitat social. A Càritas tenim una manera de fer i de ser que ajuda les persones a créixer de forma integral». La Mercè Moras, responsable de voluntariat i formació de Càritas Diocesana de Terrassa, assegura que les persones volen ajudar a Càritas «per la feina que realitza i la confiança que els aporta». Ahir, cinc de desembre, es va celebrar el Dia Internacional del Voluntariat.

Quina formació rep un voluntari de Càritas?

El voluntari és acollit i se l’informa de l’acció i del compromís social que pot desenvolupar i, si decideix entrar-hi, es valora conjuntament quina és l’acció més adequada a les seves perspectives, capacitats, habilitats i disponibilitat. Quan es compromet se li proposa un itinerari formatiu. Oferim espais de trobada per aprofundir en el que és i el que fa Càritas, fomentant la reflexió, compartint experiències i coneixements que ens ajudin tant en la capacitació tècnica com en la formació del cor.

Quin perfil de voluntari necessiteu?

Necessitem persones amb flexibilitat, per adaptar-se a la realitat complexa de la pandèmia que estem vivint. Estem obrint noves maneres d’acompanyar les persones des de la distància. I ens calen més voluntaris per reforçar els projectes arran de les mesures per la Covid-19.

Per què es diu que fent un voluntariat reps més del que dones?

Quan un és voluntari i ho viu des de la consciència, la reflexió, l’acció-reflexió, amb actitud oberta i veu l’altre com a germà, aleshores rep molt perquè aprèn de l’altre. Un se situa en una relació d’igualtat, de dignitat i d’humilitat. Canvia la seva mirada de la realitat i augmenta l’esperit crític positiu. Cadascú hauria de trobar la manera i el lloc on posar en valor i desenvolupar els valors cristians de l’Evangeli. Des del testimoni i la coherència podrem millorar el món.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 6 de desembre

2020-12-01T11:01:08+00:00