>Mn. Josep Matías reflexiona sobre «la vida, vocació i compromís: sempre al servei»

El delegat episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona reflexiona sobre la vocació vital que és «omnicomprensiva, totalitzadora i definitiva», en el marc de l’Eix dels Pobres del Pla Pastoral Diocesà

Mn. Josep Matías, diaca permanent i delegat episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona ha reflexionat sobre «la vida, vocació i compromís: sempre al servei» amb motiu de l’Eix dels pobres del Pla Pastoral Diocesà Sortim! La seva reflexió s’ha basat molt en la vocació fent referència a un plantejament de sant Pau, que es va utilitzar al recés d’advent just quan començava aquest eix dels pobres. «Fèiem referència al fet que cadascun de nosaltres forma part d’un mateix cos i tots tenim la missió de col·laborar en la visió global d’aquest cos, sense diferències, perquè quan una part del cos està malalta tot el cos pateix».

Amb aquest plantejament Matías reflexiona sobre la vocació i el sentit de la nostra vida.  «Quan es parla de vocació pensem en una vocació religiosa, ministerial o en algunes professions determinades, però en el fons cadascun de nosaltres tenim la nostra vocació, és el que dona sentit a la nostra vida, no estem aquí fruit d’una casualitat sinó que estem com a part d’un projecte amb un objectiu comú que és construir la globalitat d’aquest cos universal que podríem dir que és tota la humanitat al llarg dels temps i l’espai» ha explicat. «Aquest projecte, missió o vocació, es concreta també de manera específica en cadascun de nosaltres en l’àmbit que ens toca viure. Si seguim l’exemple del cos, cada cèl·lula participa d’un òrgan i col·labora en la construcció general del cos des de la col·laboració i construcció de l’òrgan en concret. Tenim una missió que és fer present l’amor de Déu en tots els membres d’aquest cos i per tant, que tothom tingui la possibilitat de desenvolupar-se i tots col·laborem en la construcció de la realitat dels altres des d’una visió específica. Aquesta és la nostra vocació vital» ha afegit.

Les tres qualitats de la vocació vital

Aquesta vocació, explica Mn. Matías, té tres qualitats:

• És omnicomprensiva:  comprèn tots els aspectes de la nostra vida.
  • És totalitzadora: comprèn tots els aspectes de la nostra vida amb tota la profunditat. Tots els aspectes, totes les dimensions, totes les realitats queden impregnades per aquesta vocació.
  • És definitiva: comprèn tots els aspectes de la vida amb tota la profunditat i els engloba durant tota la vida. És una realitat que impregna, desenvolupa i potencia tots els aspectes de la nostra vida i durant tota ella i ens condiciona d’una manera total.

Amb això, afirma que hi ha «dos aspectes de la nostra realitat humana que queden molt impregnats per aquesta realitat vocacional que són la professió i l’estat de vida». Segons explica el delegat episcopal de Càritas Barcelona. «En la professió podem desenvolupar totes les nostres potencialitats i fer-nos presents en la construcció de la nostra societat de manera integral. El mateix passa amb l’estat de vida, ser cèlibe, solter, o casat s’ha de veure des de la perspectiva d’on puc viure millor aquesta vocació».

Com trobar la nostra vocació

Mn. Josep Matías ha explicat que trobar aquesta vocació no és fàcil de descobrir. «Hem d’anar intuint esbrinant, discernint aquesta missió, vocació que el Senyor ha somiat per cadascun de nosaltres; això implica desenvolupar una vida interior en cadascun de nosaltres que anirà definint cap a on hem de caminar, perquè els problemes d’aquesta societat universal són canviants i si fóssim capaços de viure tot això amb integritat, la nostra societat seria absolutament millor». També ha afegit que «si som capaços de construir amb harmonia, si atenem les necessitats dels altres perquè cadascú pugui desenvolupar-se en la seva realitat vocacional, estaríem ajudant perquè hi hagués una societat sense les diferències insultants que vivim actualment».

«Aquesta actitud és la que ens ha d’acompanyar i guiar i hem de demanar al Senyor que ens doni la llum per entendre què vol de nosaltres des d’aquest marc global de servei d’atenció a la construcció d’aquest cos universal i d’aquesta societat global, perquè l’amor, la justícia, la tolerància, la comprensió, siguin monedes de curs legal en aquest món que ens toca viure» ha finalitzat Mn. Josep Matías en la seva reflexió.

2021-10-13T10:38:29+00:00