>Missa en memòria dels difunts en accidents de trànsit i dels cossos de seguretat

El bisbe Javier Vilanova i Pellisa presideix la celebració a la Catedral de Barcelona organitzada pel Secretariat de Trànsit, bombers i CCSS

Aquesta setmana el Secretariat diocesà Trànsit, bombers i CCSS ha celebrat una missa en memòria dels difunts en accidents de trànsit i dels cossos de seguretat. Es tracta del segon any consecutiu que ha tingut lloc aquesta celebració, la qual, tal com exposa el director del Secretariat de Trànsit, Francisco Torner,  «és una acció més en la línia d’acompanyar i fer-se propers a tots els membres dels cossos de seguretat i de les famílies dels difunts en els accidents de trànsit».

La celebració va tenir lloc a la Catedral de Barcelona, on va presidir el bisbe auxiliar, Mons. Javier Vilanova i Pellisa. El responsable de la Delegació de Pastoral Social i Caritativa – que aixopluga entre d’altres el Secretariat de Trànsit-, Mn. Joan Costa, va concelebrar al costat del bisbe i del director del Secretariat de Pastoral Penitenciària, Mn. Josep Maria Carod.

Mn. Costa, a l’inici de la missa, va intervenir incidint en la importància «de continuar contant pels difunts, a la terra, i de pregar per a ells». Va donar la benvinguda a tots els assistents, entre els quals, es trobaven diferents representants dels Mossos d’Esquadra, de la Guàrdia Urbana, dels Bombers i dels Agents Forestals. Entre aquests els fidels hi havia el responsable del Secretariat diocesà Trànsit, bombers i CCSS, Francisco Torner, assegut a prop de les personalitats públiques, entre les quals destacava el tercer tinent d’alcalde de seguretat i prevenció de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle.

A més a més, entre els membres dels cossos de seguretat i dels Bombers de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, van assistir també els familiars de les víctimes en accidents de trànsit del darrer any, els noms de les quals van ser mencionats en el moment de la pregària dels difunts.

Homilia

En el moment de l’homilia, el bisbe Mons. Javier Vilanova va exhortar a pregar i «posar el cor, a prop dels germans difunts i de les famílies d’aquests». «Quan parlem de pregària parlem de confiança», va dir.

El bisbe va subratllar com en el moment de dol, quan sembla que el dolor ens inunda, pensem: «Què queda quan algú mort?» «No queden paraules, – continuava-. Quan no queden paraules t’agafes a una paraula que et sosté, i per a nosaltres és “Crist”». En aquest sentit, va exhortar a trobar en aquest moment una oportunitat per trobar Jesucrist, sent conscients del regal que ens ha donat amb aquest ésser estimat que hem viscut. «Donem les gràcies a Déu». «El que fem avui és pregar, una preparació i una ajuda per poder abraçar l’alegria, el cel. És impressionant el que ens espera», , va dir ple de convenciment.

Al final de la celebració, el bisbe Mons. Javier Vilanova va apropar-se a saludar els responsables dels diferents cossos de seguretat amb el conciliari del secretariat Mn. Josep Vidal. Després, al claustre, va conversar amb els familiars de les víctimes dels accidents de trànsit, donant-los consol i escolta.

2023-12-20T12:09:58+00:00