>La Sagrada Família acull la Jornada Mundial del Migrant i Refugiat que conclou amb un concert per la Pau interpretat per corals ucraïneses

Mn. Luigi Usubelli a l’Església de Barcelona: «Avui no ens sentim hostes, sinó família vostra»

22 setembre, 2022 – ESGLÉSIA DE BARCELONA

Fotografies: Ramon Ripoll

Aquest dimecres 21 de setembre la Sagrada Família ha acollit la celebració diocesana de la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat. La missa ha estat convocada pel papa Francesc amb el lema  “Construir el futur amb els migrants i els refugiats”.

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova ha presidit la celebració, concelebrada amb els sacerdots de les diferents comunitats cristianes a la diòcesi. També, destacava el delegat de la Pastoral Social, Mn. Joan Costa, el director de Secretariat pels Migrants i Refugiats, Mn. Joan Cabot i el rector de la parròquia de la Sagrada Família, Mn. Josep M. Turull.

Església plural

Als bancs hi havia feligresos pertanyents a les diferents comunitats presents, les quals van participar en els diferents moments de la missa i, especialment, amb els cants. Així a part del català i del castellà, es va escoltar el francès, l’alemany, el tagalo, l’ucraïnès, l’italià, el polonès, el portuguès o el xinès. Un clar exemple d’aquesta església plural que viu a l’arxidiòcesi.

“Som membres de l’Església universal, que viuen i celebren la fe cada un des de les seves parròquies per portar l’evangeli als diferents àmbits de la societat”. Així ho exposaven, a l’inici Liza, de la parròquia Filipina i Diego de les parròquies del Poble-sec. Tal com van afirmar:

“Caminem junts en la diversitat, i ens sentim part d’aquesta diòcesi i volem aportar-hi la riquesa de les esglésies d’on venim: sensibilitat, llengua, espiritualitat, servei, música i tradició”.

Una intenció que, segons recordaven, segueix la proposta del Papa Francesc de “renovar el compromís de viure en fraternitat sense marginar ningú, comptant amb tots i totes per construir sinodalment el futur de l’església i societat”.

“Viure en comunió per construir el futur”

El bisbe Javier, en el moment de l’homilia va destacar com, més enllà de l’origen de cada un dels fidels partim tots d’un punt en comú: la fe. “Tenim una sola fe i Barcelona és aquesta terra d’acollida, on tothom pot dir sóc catòlic,  sentir i viure la fe en comunió”.

Mons. Vilanova assegurar com “viure units en la fe és la nostra força i ens pot ajudar a tots i totes a construir un futur”. Citant la Carta del Cardenal Omella amb motiu de la Jornada Mundial del Migrant i Refugiat va dir:

Que visqueu la fe aquí Barcelona, ens dóna vida i ens estimula“.

Per a tots aquells migrants, els quals han deixat el seu lloc d’origen, el bisbe Javier va exhortar-los a no viure amb nostàlgia sinó amb l’alegria que són aquí per enaltir la fe aquí també. “Sentiu la família catòlica com a part vostra i sobretot visqueu la fraternitat”. L’arxidiòcesi de Barcelona és una gran família, on tots podem viure en comunió i amb esperit de servei, cada un des de la seva vocació”, va dir.

Gràcies!

“Avui no ens sentim hostes, sinó família. Ja no som hostes, sinó família vostra”.

Amb aquestes paraules emotives va intervenir el pare Luigi Usubelli, capellà de la comunitat italiana. Aquest, va dirigir un agraïment sincer a tots els organitzadors de la trobada i tots els que han fet possible l’existència d’aquesta església plural.

També es va referir a l’arxidiòcesi. “Gràcies a l’Església de Barcelona perquè ens necessita. Gràcies a Barcelona que ens acull i ens permet desenvolupar aquí els nostres somnis i a qui ha fet possible tot això”. Usubelli es va dirigir especialment a tots els laics i laiques presents per donar-los la més sincera gratitud, ja que, “sense els quals tot això no hi podria ser”.

Concert per a la Pau

La trobada va cloure amb un concert per la Pau a les escales de la façana del Naixement. Va ser “un cant a la pau, per a la cohesió, l’entesa i la convivència de tots els pobles”, a càrrec de tres cors formats per ucraïnesos. Aquests eren: Cor “Som d’Ucraïna amb Amor”, de refugiats ucraïnesos a Pineda de Mar; Cor “Oranta”, de la parròquia grecocatòlica de Barcelona; Cor de joves “Fills de la Mare de Déu” de l’Església de la Mare de Déu del Perpetu Auxili de Barcelona.

Vídeo de la celebració clica aquí(el vídeo s’inicia a partir del minut 6)

2022-09-27T12:27:51+00:00