>Jornada Mundial del Migrant i el Refugiat 2019

Jornada Mundial del Migrant i el Refugiat 2019

Barcelona, 25 de setembre de 2019

Com cada any, el Papa Francesc ens convida a celebrar la Jornada Mundial dels Migrants i els Refugiats. Enguany es trenca la tradició de celebrar-la a mitjan gener i la nova data serà a partir d’ara el darrer diumenge de setembre. Aquest any 2019 serà el dia 29.
El col·lectiu “Caminem junts en la diversitat” (format per comunitats cristianes de migrants i per algunes parròquies amb presència significativa de migrants), Càritas i el Secretariat Diocesà de Pastoral amb Migrants de Barcelona hem elaborat una nova campanya de sensibilització amb el lema: Migrants? PERSONES!
Aquest lema ens vol fer adonar que el present i el futur de la família humana depèn en bona part de com ens sentim vinculats amb els altres, siguin qui siguin i vinguin d’on vinguin, que interessant-nos pels migrants ens interessem per nosaltres mateixos, que tenint-ne cura ens ajudem també a nosaltres com a col·lectivitat, que escoltant-los donem veu a una part silenciada de la nostra societat que té dret a ser protagonista i a decidir quin és el seu projecte de vida. Fer el contrari és donar força al discurs xenòfob i excloent que va prenent forma entre nosaltres i que deshumanitza el diferent per a poder-lo descartar de la nostra comunitat.
Li demanem el seu suport per fer-ne difusió, i és per això que li adjuntem un cartell amb el prec que el posi en un lloc ben visible, així com el missatge que el papa Francesc ens ha adreçat amb motiu d’aquesta Jornada. En aquest, el Papa ens exhorta a: acollir, protegir, promoure i integrar als migrants: “Però aquests verbs no s’apliquen només als migrants i als refugiats. Expressen la missió de l’Església en relació a tots els habitants de les perifèries existencials, que han de ser acollits, protegits, promoguts i integrats. Si posem en pràctica aquests verbs, contribuïm a edificar la ciutat de Déu i de l’home, promovem el desenvolupament humà integral de totes les persones i també ajudem la comunitat mundial a acostar-se als objectius de desenvolupament sostenible que ha establert i que, del contrari, seran difícils d’assolir.”
Tots podem i hem d’actuar. Com? En primer lloc pregant per la pau, però, també, sensibilitzant els nostres familiars i amics d’aquest drama. Hem de ser conscients que, com a cristians, els migrants i els refugiats formem part de la nostra família; la família humana és la família de Déu. Cal actuar pressionant els governs. Ajudant els migrants i els refugiats econòmicament. Dedicant temps per acompanyar-los, per ajudar-los a fer gestions, etc. Per dignitat no ens podem quedar de braços creuats. Hem d’actuar!
Per difondre aquest missatge també hem organitzat un acte diocesà pel diumenge 6 d’octubre a la Parròquia de Santa Eulàlia de Mèrida de l’Hospitalet de Llobregat. Aquest comptarà amb la celebració d’una Eucaristia a les 12h i un dinar de germanor. A la tarda es faran diferents activitats lúdiques i l’acte es clourà a les 16h amb una oració per pregar pels migrants i refugiats.
El Secretariat Diocesà de Pastoral amb Migrants i Càritas de Barcelona li agraïm la seva col·laboració i restem a la seva disposició per a tot allò que cregui oportú.
Cordialment,

Mn. Joan Cabot
Director del Secretariat Diocesà de Pastoral amb Migrants
Salvador Busquets