>Jornada de Convivència a Solsona de les comunitats catòliques de migrants de Barcelona

Jornada de Convivència a Solsona de les comunitats catòliques de migrants de Barcelona.

El diumenge dia 18 de juny , festivitat del Corpus, el col·lectiu ” Caminem Junts amb la diversitat”.- Col·lectiu, que forma part de Càritas Diocesana i de la Delegació de Pastoral Social de l’Arquebisbat de Barcelona integrat per comunitats de migrants i parròquies amb presencia significativa de persones nascudes fora del país-, organitzà , com cada any , la convivència de final de curs. Fou la vuitena edició. En aquestes convivències es visiten diferents indrets de Catalunya, enguany fou a Solsona i al Santuari del Miracle.

Hi participaren 437 persones de diferents comunitats, d’entre d’altres la comunitat xinesa, filipina, comunitat de Bisila, llatino americana i membres de les parròquies del Poble-sec, La Llum de l’Hospitalet, del Carme de Barcelona, de Sant Jaume de Santa Coloma de Gramanet, de Santa Anna de Barcelona i algunes famílies refugiades, procedents de Síria i altres.

IMG-20170620-WA0002

La sortida dels 8 autocars , fou a les 8 del matí. Acabats d’arribar a Solsona ens reberen les salves d’un grup de trabucaires. Durant el matí es visità la ciutat, que, amb motiu de la festa del Corpus, es trobava de festa. Els participants a la sortida poguérem fruir del ball dels gegants i cavallers i de les diferents desfilades que hi havia organitzades. Especialment emotiu per a molts fou la processó de Corpus a la plaça de la Catedral.

A la una del migdia es celebrà l’Eucaristia a la catedral de Solsona. Abans de començar la litúrgia, el canonge Mn. Lluís Grifell , feu una amena explicació del significat de la Catedral i de la seva història i de la importància que té per Solsona la Mare de Déu del Claustre. La Missa fou presidida per Mn. Josep m Jubany, delegat de Pastoral Social, i concelebrada per capellans dels diferents col·lectius. Com ja és habitual en aquests actes, el cants i les lectures foren en diferents idiomes.

IMG-20170620-WA0003

Ens trobaren a dinar a l’anomenada sala polivalent de l’ajuntament de Solsona. No cal dir que fou un moment intens de convivència. El dinar cadascú se’l portava, però s’intercanviaren els menjars, i poguerem degustar plats típics dels diferents països.

A les quatre de la tarda, anaren al Santuari del Miracle, a on ens rebé en nom de la comunitat benedictina el monjo Jordi Castanyer, qui ens explicà la historia del Santuari, i ens feu una descripció del bonic retaule barroc. Hi hagué un moment , molt emotiu, quan una noia refugiada de Síria, cantà amb armeni una cançó de dedicada a la Mare de Déu.

És una Jornada que els participants valorem molt. És una ocasió per la convivència de les famílies, per pregar junts i també per conèixer diferents indrets del País en que viuen , així com la seva cultura

Organitzar un acte d’aquestes característiques té una certa complexitat, però cal agrair la col·laboració de tots, i s’ha de destacar les facilitats donades pel Capítol catedralici de Solsona, l’Ajuntament de la ciutat i la comunitat benedictina del Miracle.

Caminem junts en la diversitat

IMG-20170620-WA0006

2017-06-22T09:28:08+00:00