>El Secretariat de Pastoral de Marginació fa un balanç del curs viscut

El Secretariat de Pastoral de Marginació fa un balanç del curs viscut

De cara a la propera tardor el departament està preparant un directorid’entitats socials per facilitar l’accès a la informació i la participació

Fotografia: Recull d’actes amb el Secretariat de Pastoral de Marginació

Acabem un noucurs en què, dels actes en què ha participat el Secretariat de Marginació, destaquem la celebració de la V Jornada Mundial dels Pobres, el 13 de novembre, a l’església de Sant Agustí, que va simbolitzar la finalització de l’any litúrgic dedicat a l’Eix dels Pobres del Pla Pastoral Diocesà de Barcelona per donar pas a l’Eix del Discerniment.

Set persones ateses o voluntàries d’entitats diocesanes, van representar set valors del Regne de Déu, a través del seutestimoni: esperança, acompanyament, confiança en un mateix, resiliència, pau, gratuïtat i compromís. Totes elles van encendre un ciri per donar llum al seu testimoni. Veient l’església tan plena i iluminada, agafavatot el seu sentit l’acció social de l’Església, que segons ens recorda el papa Francesc, ha de tenir una especial preferencia per les persones que viuen en situació de marginació. El cardenal Joan Josep Omella va enviar un missatge d’agraïment a totes les entitats de l’Església que treballen incansablement pels més vulnerables. Tant de bo la Jornada Mundial dels Pobres cada anyar relimés en les nostres parròquies, i sigui una gran festa pels voluntaris i usuaris d’aquestes entitats.

Trobades i celebracions

El curs però va començar amb la celebració de Tots Sants, amb una missa, molt emotiva, pelsdifunts, al cementiri de Poble Nou, organitzada pel Secretariat de Marginació, una Eucaristia que s’havia deixat de celebrar a causa de la Covid. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova, va presidir la missa, concelebrada per Mn. Joan Costa, entre d’altres. La intenció era recordar els éssers estimats que havien mort, i en especial per les persones que havien mort en soledat, lluny de la seva llar i les seves famílies. Com a cloenda, es van repartir clavells, símbol del regal de compartir la vida amb les persones que tanthemestimat.

També se’ns va convidar a celebrar la Jornada Mundial de Pregària i Reflexió contra el tràfic d’éssers humans amb finalitat d’explotació, amb una vetlla de pregària a Sant Pau del Camp, per viure en comunió la festivitat de santa Josefina Bakhita que se celebra el 8 de febrer, des de que el papa Francesc la va instaurar el 2015. Pregàries i reflexions per una dura realitat, segonsl’Organització Internacional del Treball, es calcula que al món hi ha 40 milions de persones en situació d’esclavitud.

Des del Secretariat de Marginació també es va organitzar una trobada virtual entre Mons. Vilanova i les entitats socials, per compartir experiències i reflexionar sobre el SínodedelsBisbes del 2023. En aquest sentit, el bisbe Vilanova, acompanyat per algun membre del Secretariat, ha continuat visitant entitats socials per conèixer de primera ma la tasca que fan, com el projecte Sostre, la Fundació Centre Obert Joan Salvador Gavina, l’Associació Rauxa, SICAR de les Adoratrius i l’Escola Cintra.

Novetats pel curs vinent

Amb la intenció de fer visible l’acció social que s’està fent i afavorir un major coneixement entre les mateixes entitats. També, per facilitar que qualsevol persona en pugui consultar les dades més rellevants i pugui accedir fàcilment als serveis que ofereixen, des del Secretariat de Pastoral de Marginació, hem estat preparant aquest curs un directori d’entitats socials de la diòcesi de Barcelona. La intenció és poder-lo presentar coincidint amb la propera Jornada Mundial dels Pobres.

Glòria Carrizosa Servitje (Secretariat Diocesà de Pastoral pels Marginats)

2022-08-29T15:08:38+00:00