>Eduard Sala, nou director de Càritas Diocesana Barcelona

Eduard Sala, nou director de Càritas Diocesana Barcelona

El cardenal Joan Josep Omella ha agraït la feina de Salvador Busquets, dient que ha estat un bon entrenador al capdavant de Càritas

FOTOGRAFIA: CÀRITAS DIOCESANA DE BARCELONA

«Hem de continuar endavant, apostant per una Càritas que s’adapta als temps». Així ho ha dit el nou director de Càritas Barcelona, Eduard Sala, escollit per l’Arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella i comunicat avui en roda de premsa, pel bisbe auxiliar Mons. Javier Vilanova. Després de nou anys de servei, el fins ara director Salvador Busquets passa el càrrec al responsable de l’Àrea Social de Càritas Barcelona, Eduard Sala.

Comiat a Salvador Busquets

El bisbe Javier ha obert l’acte donant la benvinguda a Eduard Sala i agraint tota la dedicació a Salvador Busquets al llarg del seu període com a director. Busquets ha fet un breu repàs a la seva etapa, que va començar el setembre de 2014 amb els reptes i les dificultats generades per la crisi del 2008. Tal com ha remarcat, tota la feina feta ha estat gràcies a la «generositat i voluntat» dels treballadors i voluntaris de l’organització i al «suport constant i incondicional dels ciutadans de la diòcesi». «És amb la unió d’aquests dos elements que Càritas funciona i dona servei als més vulnerables», ha dit.

«Som el que els altres ens fan ser», ha dit el ja exdirector de Càritas Barcelona, agraint la confiança depositada per part dels bisbes que l’han acompanyat al llarg d’aquest temps.

D’altra banda, el nou director de Càritas Barcelona, Eduard Sala, ha dedicat unes paraules a Salvador Busquets. Amb un to de complicitat i agraïment ha destacat el bon tàndem que han fet treballant plegats des del consell directiu de l’entitat i la «valentia» i vista de Busquets per afrontar els reptes i avançar-se a les situacions. «Ell ha fet que les coses passin sent un teixidor de complicitats constructiu».

Adaptar-se a les necessitats d’avui

Quant a la nova etapa que comença al capdavant de l’entitat, s’ha declarat «content i tranquil» pel nou càrrec. «És el reconeixement de tota la tasca d’un equip excel·lent que ha fet que ell pugui ser aquí».

Quant a les línies de treball, Eduard Sala ha destacat que cal «apostar per una Càritas que s’adapta als temps» des de diferents eixos. Entre d’altres, ha destacat la importància de ser i crear comunitat a través de les diferents Càritas parroquials, seguint la línia del Sínode. «Cal aprofundir i concretar, aquest caminar junts i com obrim les comunitats per fer espais de relació per aquelles persones que queden més allunyades». També ha mencionat la necessitat d’arribar a «implicar la riquesa que aporten els joves», «una generació digital» que pot trencar barreres a les quals s’enfronten moltes persones per accedir i tramitar les prestacions socials.

Missatge Cardenal Omella

Finalment, i per mitjà d’un missatge gravat, el cardenal Joan Josep Omella ha agraït la feina de Salvador Busquets, dient que ha estat un bon entrenador al capdavant de Càritas, i ha animat a Eduard Sala a continuar treballant sempre en comunió i sinodalitat. «La nostra feina, la feina de Càritas ha d’anar unida a l’acció evangelitzadora de Crist».

2023-10-02T16:18:19+00:00