>Descobreix la Fundació La Vinya a través d’un dels seus voluntaris

Descobreix la Fundació La Vinya a través d’un dels seus voluntaris

L’últim testimoni en el marc de l’Eix dels Pobres del Pla Pastoral Diocesà Sortim! ens explica el projecte nascut entre les tres parròquies dels barris de Bellvitge i Gornal

L’últim testimoni en el marc de l’Eix dels Pobres del Pla Pastoral Diocesà Sortim! és Kiko Segura, un voluntari de la Fundació La Vinya, creada el 2008 entre les tres parròquies dels barris de Bellvitge i Gornal per dur a terme l’acció social als dos barris de l’Hospitalet de Llobregat. «Tenim tres grans projectes: el primer és l’ajuda fraterna on a través del banc d’aliments i dels petits equips de carrer acompanyem a les persones que viuen al carrer; en segon lloc tenim la infància, hi ha dos esplais que ajuden també als infants dels nostres barris i als casals d’estiu; i finalment els adults i la gent gran on hi ha programes d’alfabetització, d’informàtica, diferents serveis i també visites a malalts de diferents col·lectius que responen a aquestes necessitats» ha explicat Segura.

Coneix la Fundació La Vinya

La fundació va néixer per acompanyar a les persones més vulnerables «els oferim el nostre temps, la nostra conversa, una conversa on se sentin com a les persones dignes que són, com a fills de Déu, és un diàleg de tu a tu al mateix nivell. A més intentem cobrir les seves necessitats com menjar, higiene, solucionar temes de papers, roba, medicaments», ha afegit el voluntari que ha remarcat que hi ha col·lectius amb una situació més precària com són les dones, els migrants i les persones que tenen trastorns mentals. «Aquestes persones s’han d’acompanyar d’una manera especial» ha assegurat.

«Aconseguir que cap persona visqui al carrer»

«L’objectiu final d’aquest grup és aconseguir que cap persona visqui al carrer» afirma Kiko Segura. Durant el temps que porten en actiu han acompanyat a 25 persones de les quals 5 ja no dormen al carrer, «aquest és un dels grans èxits d’aquesta acció» exclama el voluntari de la Fundació La Vinya, tot i que remarca que no han deixat d’acompanyar a aquestes cinc persones perquè no hagin de tornar a viure una situació tan dura.

Les oportunitats de l’Església

«Una de les grans oportunitats de l’Església com a tal i amb la seva representativitat seria que es creessin més petits equips de carrer com el que hem començat aquí i que es poguessin donar respostes a aquesta part de la nostra societat que és la que viu en situacions més precàries i sobretot la que viu al carrer perquè són persones que estan més enllà de la pobresa», ha demanat Kiko Segura que assegura que aquest voluntariat «és per a mi una gran oportunitat per viure l’Evangeli, per donar visibilitat i realitat al compromís pels més pobres. Costa anar a dormir un dia de pluja i fred sabent que aquelles persones ho passaran malament, però per altra banda et donen moments gratificants magnífics que compensen amb escreix el compromís que fas».

2021-11-11T14:06:23+00:00