>Convivència i fraternitat en la XXIII Trobada Diocesana

Convivència i fraternitat en la XXIII Trobada Diocesana

La Delegació de Pastoral Social de Barcelona va organitzar el passat diumenge 7 de juny la jornada de Convivència “Caminem junts en la diversitat”, enguany a Rupit, El Far i Sant Feliu de Pallerols. La iniciativa va ser tot un èxit, ja que va comptar amb més de 550 participants.

La trobada, que compta amb una llarga trajectòria, té per objectiu reunir a diferents parròquies locals i comunitats estrangeres cristianes creant vincles fraterns i passant un dia ple de convivència i amistat. També es tracta d’una bona oportunitat per a conèixer el país, ja que en anteriors ocasions s’ha visitat poblacions catalanes il·lustres com Montserrat, Poblet o Ripoll.

Les parròquies que van col·laborar en aquesta trobada van ser les de Poblesec, Raval, Bon Pastor, Sant Jaume de Santa Coloma, Bellvitge, Sant Marti de Provençals i Besòs. Per altra banda, hi van participar comunitats com la filipina, xinesa, guineana, ucraïnesa, que és de ritu oriental, i sud-americanes com per exemple Bolívia, Equador o Perú.

Dia ple d’activitats

El punt de sortida, a la Plaça Universitat de Barcelona a les 08:15h, va donar el tret de sortida a una trobada que va concloure a les 20:00h. Durant el transcurs del matí, es va viure moments de convivència i alegria amb la visita de les localitats de Rupit i El Far.

Posteriorment  es va dinar a Sant Feliu de Pallerols, amb unes magnífiques vistes al riu Brugent. Un cop agafades forces, tots els participants van assistir a la celebració d’una eucaristia a la parròquia de la localitat de la comarca de la Garrotxa.

A les 18:00h, amb motiu de les festes de Corpus, es van celebrar una de les tradicions més representatives de la localitat, el famós ball dels Cavallets, Gegants i Mulassa, dansa de les més antiquíssimes del país que recorda la victòria aconseguida contra els musulmans, gràcies a la inventiva dels santfeliuencs.

Va ser una trobada que va servir per culminar el treball de tot l’any realitzat per la Delegació de Pastoral Social a través de la coordinació de les diferents activitats de formació que es duen a terme. I sempre amb l’objectiu de promoure una pastoral multicultural, oberta i integradora, que respongui a la diversitat d’orígens, tradicions i cultures dels cristians i cristianes que avui formen l’Església a Catalunya.

4830-557580027a3d3

4830-55758003d9e83