>Comunicat amb relació al suport diocesà a les víctimes de la guerra a Ucraïna

Comunicat amb relació al suport diocesà a les víctimes de la guerra a Ucraïna

Pot fer el seu donatiu al número de compte corrent específic per a l’emergència ES82 2100 5000 5902 0012 8131 o al BIZUM: 33381

El conflicte que està patint Ucraïna requereix una resposta urgent per evitar una catàstrofe humanitària. Les respostes solidàries han estat múltiples per tot el territori diocesà. Davant d’aquesta allau de generositat, Càritas Diocesana de Barcelona ha obert un número de compte corrent específic per a l’emergència, de manera que amb les aportacions rebudes es puguin comprar els materials necessaris per a Ucraïna o els països veïns:

ES82 2100 5000 5902 0012 8131

BIZUM: 33381

Tots els donatius rebuts es canalitzaran per dues vies: a través de Càritas Internacional i del mossèn de la diòcesi Iurii Stasiuk, rector de la parròquia de Sant Josep, Santa Mònica i Sant Josafat que ha decidit tornar al seu país natal per poder atendre les persones que es troben a primera línia. Amb els diners rebuts, donarem suport a l’acció de Mn. Iurii per ajudar les necessitats que tinguin en cada moment les víctimes del conflicte. Per la seva banda, Càritas Internacional proporcionarà aliments, aigua potable, allotjament segur i “kits” d’higiene a qui ho necessiti. D’aquesta manera es garantirà que les persones afectades pel conflicte puguin rebre l’ajuda necessària en cada cas.

Es recomana prioritzar el donatiu econòmic

Recomanem prioritzar el donatiu econòmic, ja que l’enviament de material des de Barcelona a Ucraïna és complicat i molt costós. A més, les necessitats en el territori varien cada dia i disposar dels materials necessaris en cada moment només es pot vehicular des del lloc del conflicte. Tanmateix, si tot i així es volen fer donacions no monetàries, l’església del “Perpetuo Socorro”, dels Redemptoristes, està recollint medicaments, menjar, roba tèrmica i de llit i productes d’higiene personal. La recollida de material es realitza de dilluns a dissabte, de 9 h a 21 h, per l’entrada del ptge. de Mercader, 12A, de Barcelona.

Fa uns dies va sortir un camió i dues furgonetes cap a Ucraïna i, mentre sigui possible, seguiran enviant el material recollit que ajudi les víctimes del conflicte. Tot i això, és important remarcar que la situació es pot veure modificada segons els esdeveniments futurs.

Com diu el papa Francesc, «tota guerra deixa el món pitjor que com l’havia trobat. La guerra és un fracàs de la política i de la humanitat». Per això, avui, els nostres cors estan amb les víctimes d’aquest conflicte. Que Déu porti la pau i «preservi el món de la bogeria de la guerra».

2022-03-03T13:47:16+00:00