>Cerimònia interreligiosa en memòria de les víctimes en accidents de trànsit

Cerimònia interreligiosa en memòria de les víctimes en accidents de trànsit

El Secretariat diocesà de trànsit, bombers i cossos de seguretat ha organitzat la trobada on han assistit diverses comunitats religioses amb seu a Barcelona

Fotografies: R. Ripoll

El Secretariat diocesà de trànsit, bombers i cossos de seguretat va organitzar el passat dissabte 20 de novembre una cerimònia interreligiosa a la Parròquia del Patriarca Abraham, a uns minuts del monument a les víctimes de trànsit situat a la zona enjardinada del passeig Marítim de la Nova Icària i l’espigó del Bogatell. Des de començament de l’any 2021, 119 persones han mort per accident a la carretera a Catalunya. La xifra supera les 105 víctimes del passat 2020 marcat per la pandèmia de la Covid-19. A aquest nombre d’accidents mortals encara falta sumar-li el mes de desembre, molt marcat pels accidents a causa de les festes. Cal tenir en compte també que la meitat del nombre de víctimes mortals en accidents són motoristes, ciclistes i vianants.

«Els sinistres de trànsit afecten famílies de totes les confessions religioses, per tant aquest dia amb la celebració de la cerimònia interreligiosa, tenim un record col·lectiu per a tots ells i per a les persones i famílies que estan sofrint en les seves vides el terrible impacte causat pels sinistres de trànsit» van explicar des del mateix secretariat.

Reflexions de les diferents religions representants a Barcelona

La celebració fou molt participativa. La comunitat Bahá’í de Barcelona, la comunitat Espiritual Brahma Kumaris, la comunitat Hindú i la comunitat Israelita de Barcelona van compartir les seves reflexions. La comunitat islàmica sufí naqshbandi de Barcelona i el departament de Relacions Ecumèniques de l’Església Evangèlica a Catalunya, així com la Sra. Montserrat Puigdellívol, directora del Secretariat diocesà d’ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona, també van assistir-hi, així com el Secretariat Diocesà de Pastoral del Trànsit, Bombers i Cossos de Seguretatde l’Arquebisbat de Barcelona que va organitzar la trobada.

Ser bons samaritans a la carretera

La trobada va començar amb la lectura de l’Evangeli a càrrec de la directora del Secretariat diocesà d’ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona, Sra. Montserrat Puigdellívol. Seguidament, el Sr. Francesc Torné, director del Secretariat Diocesà de Pastoral del Trànsit, Bombers i Cossos de Seguretat, va prendre la paraula acompanyat de Mn. Joan Costa, delegat diocesà de pastoral social i caritativa. El Sr. Torné va explicar que «tots estem cridats, com a vianants o com a conductors, a passar per la vida com a bons samaritans, fent el bé i practicant la misericòrdia amb el proïsme, a imitació de Jesús, que, com diu sant Pere: “Va passar fent el bé i curant tots els oprimits” (Ac 10, 38)». A més, ha relatat que «ser bon samarità és fer de la carretera una artèria de vida, de seguretat viaria, de treball, de comunicació, de trobada fraterna, de riquesa cultural i econòmica. Un espai per viure la cura i el goig de la família i dels amics». Cada participant va deixar un test amb una planta en una de les cadires buides per retre homenatge a les persones que han perdut la vida a les carreteres.

2021-11-23T11:24:02+00:00