>Celebració diocesana Jornada del migrant 2014

Celebració diocesana Jornada del migrant 2014

El diumenge 19 de gener, l’Església celebrà la Jornada de l’Emigrant i del refugiat. És una efemèride amb una llarga tradició, fou establerta pel Papa Benet XV, en 1914. Enguany fa cent anys. Amb motiu d’aquesta Jornada, Càritas Diocesana, la Delegació de Pastoral Social de Barcelona, i el col·lectiu “ Caminem junts amb la diversitat” van programar alguns actes. Unes setmanes abans es van adreçar a totes les parròquies de l’Arquebisbat, enviant-los un cartell a on s’anunciava la Jornada, i a on constava el lema d’aquest any. “ Caminem junts amb la diversitat. Font de riquesa”, també se’ls lliurà un exemplar del missatge, que va escriure el Papa Francesc per aquesta Jornada, tot convidant-les que organitzessin alguns actes a on és poses de manifest la realitat multicultural de les nostres comunitats. Igualment el “Full Dominical” publicà un extra, a on hi havia una crònica detallada de totes les activitats que aquestes tres entitats havien realitzat durant l’any 2013.

El diumenge 26 de gener tingué lloc l’acte diocesà en la parròquia de Crist Rei de Barcelona.

Fou una jornada molt reeixida, que havia estat molt preparada pel col·lectiu “ Caminem junts amb la diversitat”.

Els actes s’iniciaren a les onze del matí, des de diferents indrets de Barcelona prèviament anunciats, a on es congregaren grups provinents de parròquies i comunitats de migrants i caminant es dirigiren cap a la Parròquia de Crist Rei. Els participants s’identificaven amb un fulard a on hi figurava el logotip i el lema de la Jornada. D’aquesta forma tant senzilla es volia visualitzar que junts, persones de diverses cultures i procedències, caminen junts.

A les 12 es participà en l’Eucaristia dominical de la Parròquia, en una missa presidida pel rector de la Parròquia Mn. Josep M Soler, i concelebrada per diversos preveres, Mn. Josep M Jubany, Delegat de Pastoral Social, P Lluís Recolons, de” Migra studium”, el P Bian XIfeng, sacerdot de la comunitat xinesa i el P Antoy Jarical, rector de la Parròquia filipina. Desprès d’unes paraules de salutació del rector de la parròquia, un dels membres de “ Caminem junts en la diversitat” explicà el que era aquest col·lectiu i quins objectius es proposava. El Glòria fou cantant amb tagal, la llengua pròpia dels filipins. L’Evangeli fou proclamat en català, castellà, i es llegiren algunes perícopes en les diferents llengües dels grups que hi participaven. En l’ofertori i en les pregaries dels fidels es tingué un record especial pels morts causats pel tifó que hi hagué aquesta tardor a Filipines. El Parenostre fou cantant amb xinès i a la comunió, s’interpretà un cant amb ucraïnès. L’Eucaristia s’acabà amb el cant del “Virolai”.

Al migdia, en el centre parroquial, hi hagué un dinar de germanor, a on es compartí menjars típics de les diferents comunitats, els comensals que eren gairebé dos-cents, pertanyien a les diferents comunitats de migrants, fou molt nombrosa la presencia de filipins, xinesos ucraïnesos, subsaharians, i llatino americans, així com de moltes parròquies de Barcelona, entre elles i de manera molt destacada la parròquia de Crist Rei i d’altres parròquies de l’arxiprestat de Sant Andreu.

En la sobretaula, un grup de la Parròquia del Bon Pastor ens obsequià amb una representació teatral, i també actuà un cantant mexicà.

L’acte finalitzà amb una pregària a l’Esglèsia, preparada per una comunitat de Santa Coloma de Gramenet, a on es llegí l’homilia que el Papa Francesc pronuncià en el seu viatge a l’Illa de Lampedusa. A les cinc de la tarda finalitzaven la Jornada. Durant la jornada es feren present en diferents moments, unes quatre-centes persones.

Els qui organitzaren l’acte volent manifestar el seu agraïment, al rector i a la comunitat de la Parròquia de Crist Rei per la seva acollida, i participació, a la Delegació de mitjans de comunicació del Bisbat, i molt concretament a Montserrat Punsoda, per la cobertura informativa que feren de l’acte.

Actes com aquests ens han d’ajudar a tots sensibilitzar-nos de la realitat multicultural de les nostres comunitats cristianes. I també que els cristians no podem restar indiferents davant de les situacions, sovint injustes i de desqualificacions que viuen molts del qui cercant una vida digna, han vingut a viure a casa nostra. Junts hem de treballar, perquè es faci realitat el que diu al Papa Francesc en el seu missatge “ emigrants i refugiats: cap a un món millor”.

Aquí Aquí teniu dos enllaços dels videos publicats per l’Arquebisbat de Barcelona:

2014-01-29T09:56:55+00:00