>Celebració diocesana de la VI Jornada Mundial pels pobres

Celebració diocesana de la VI Jornada Mundial pels pobres

Més d’un centenar de persones se sumen a la marxa conjunta al centre de Barcelona amb el lema «Obrim camins d’esperança»

Fotografies: Ramon Ripoll

Dissabte 12 de novembre, amb motiu de la VI Jornada Mundial dels Pobres convocada pel Papa Francesc, al voltant d’un centenar de persones van fer una marxa de la parròquia Santa Anna fins a la de Sant Agustí. Una concentració que portava com a consigna, encapçalant la comitiva: “Obrim camins d’esperança”. Hi van participar el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i el director del Secretariat de la Pastoral Social, Mn. Joan Costa.

El punt de trobada va ser l’Hospital de Campanya Santa Anna, on prèviament es va citar la gent sense llar per un àpat popular i per a gaudir d’un espectacle teatralitzat amb la col·laboració de les Germanetes de l’Anyell. A continuació, a les 16:30 h, van arribar membres de diferents entitats socials d’església, per participar de la caminada conjunta.

“Obrim camins d’esperança”

Càritas Barcelona, Santa Lluïsa Marillach, Serveis Socials Sant Joan de Déu o el Lloc de la Dona, són algunes de les entitats que van caminar fins a Sant Agustí, acompanyades del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova que encapçalava la marxa subjectant la pancarta amb altres participants.

El missatge “Obrim camins d’esperança” va recórrer la Rambla fins a a baix, direcció cap al carrer Hospital, i d’aquest fins a la plaça Sant Agustí. A la plaça, els esperava un grup nombrós entre els quals hi havia les germanes Calcuta. Tots motivats per participar i per continuar amb l’oració a l’interior del temple.

A més de la pregària, l’acte va comptar amb la intervenció de diversos testimonis d’entitats socials d’Església. Cada un d’ells va plasmar en un mural un dels valors que acompanya la tasca que desenvolupen, i per cada un d’ells una espelma encesa.

Pobresa i discerniment

Entre els interventors, va parlar la psicòloga i religiosa de Jesús Maria, Maite Valls, sobre el discerniment lligat a la pobresa. En la seva intervenció, va convidar els presents a “deixar que l’amor de Déu desplegui dins nostre i deixar-nos fer per ell”. Segons va exposar, “el discerniment fa referència a l’art de connectar i moure’ns cap a allò que sentim que Déu ens diu (…) Poder descobrir aquesta cosa bona que ens diu i decantar-nos per a ella”, va dir la religiosa.

Va advertir que “si el focus i la mirada estan descentrades i només posem el focus en el propi jo, no podrem connectar amb el somni de Déu sobre mi sinó amb els meus desitjos”. Finalment, va remarcar com el “discerniment implica aquesta sensibilitat marcada per la pobresa, per escoltar el pas de Déu a la nostra vida”, que anima a seguir-lo i estimar-lo a Ell i els altres.

Les tres riqueses

Després de les intervencions, el bisbe Javier va agrair la participació de tots i els va donar la benvinguda. Aquest va destacar tres riqueses, que amb motiu d’aquesta Jornada cal tenir presents com a cristians. En primer lloc, “l’amor de Déu per a tots i totes”. Citant Santa Teresa de Calcuta, va recordar: “sense Déu som massa pobres per poder ajudar els vulnerables”. En segon lloc, la riquesa dels pobres, els quals ens ensenyen una nova visió del món i la societat i allò que és essencial. Finalment, subratllant el sentit del Sínode, va recordar que “tots som part de l’Església que ha d’actuar en comunió, sent llavor de l’Església en el món”.

En el comiat es va entregar un punt de llibre a tots els assistents on hi havia escrit la pregunta: “I tu, com t’implicaras per transformar la realitat que t’envolta?”.

2022-11-14T15:40:40+00:00