>Celebració diocesana de la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat, diumenge 25 d’octubre de 2020 S

L’Església de Barcelona celebrarà el proper diumenge 25 d’octubre la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat que convoca cada any el Papa Francesc.

Els darrers anys la celebració diocesana ha anat itinerant per diverses parròquies de la ciutat i també de Santa Coloma de Gramenet, Badalona o l’Hospitalet del Llobregat. Enguany, com a conseqüència de la Covid que ha trastocat les nostres vides, la celebrarem amb retard i amb un format reduït a la Catedral de Barcelona.

Aquesta Jornada té un doble objectiu: per un costat sensibilitzar la Comunitat Cristiana davant el fet migratori que en el nostre temps provoca tant de dolor i sofriment a milions de persones arreu del món, i per l’altre desvetllar en les nostres comunitats i a tota la societat un esperit generós d’acollida i hospitalitat davant les persones i famílies que volen refer la seva vida entre nosaltres després d’un procés migratori.

El lema d’enguany “Com Jesucrist, obligats a fugir” fa referència a l’episodi bíblic de la fugida a Egipte que avui tantes famílies reprodueixen a les seves vides, víctimes de guerres, pobresa, canvi climàtic i injustícies en les que tots hi tenim alguna responsabilitat.

Amb aquesta carta adjuntem també:

− El Cartell dels actes que tindran lloc el 25 d’octubre a la Catedral (amb capacitat limitada per les mesures sanitàries).

− El Missatge del Papa Francesc amb motiu d’aquesta Jornada (català i castellà).

Al Full Dominical d’aquell diumenge hi trobareu també la Carta dominical de l’Arquebisbe Joan Josep Omella que fa referència a la Jornada i un Suplement informatiu sobre alguns aspectes de l’atenció pastoral i social que reben les persones migrades o que cerquen refugi, preparat per Càritas Diocesana, Secretariat de Pastoral amb Migrants, “Caminem junts en la diversitat” i la Plataforma d’Entitats Cristianes amb els Immigrants. Desitgem que totes les Comunitats Cristianes, tot celebrant la Jornada, reflexionin sobre el tema i renovin el seu compromís per una Església acollidora i servidora dels exclosos i més vulnerables.

2020-10-16T12:10:05+00:00