>Cel.lebració de la 109a Jornada del migrant i del Refugiat

Cel.lebració de la 109a Jornada del migrant i del Refugiat

L’Església celebrarà el proper diumenge 24 de setembre la 109a Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat que convoca cada any el Papa Francesc.

La celebració diocesana ha tingut diversos formats en els darrers anys, itinerant per diverses parròquies de la ciutat de Barcelona i també de Santa Coloma de Gramenet, Badalona o l’Hospitalet del Llobregat.

L’any 2020 com a conseqüència de la Covid es va celebrar amb retard amb una Eucaristia a la Catedral de Barcelona presidida pel nostre arquebisbe Joan Josep Omella, i l’any passat es va celebrar a la Sagrada Família presidida pel bisbe Javier Vilanova i amb gestos especials de solidaritat amb Ucraïna.

Aquesta Jornada té un doble objectiu: per un costat sensibilitzar la Comunitat Cristiana davant del fet migratori que en el nostre temps provoca tant de dolor i sofriment a milions de persones arreu del món, i per l’altre desvetllar en les nostres comunitats i a tota la societat un esperit generós d’acollida i hospitalitat davant les persones i famílies que volen refer la seva vida entre nosaltres després d’un procés migratori. El lema d’enguany “Lliures d’escollir si migrar o quedar-se” ens convida a créixer en responsabilitat per eliminar les causes que provoquen les migracions forçoses i preguntar-nos que podem fer per a que tota persona tingui accés a un desenvolupament humà integral.

Al Full Dominical del diumenge 24 de setembre hi trobareu la Carta dominical de l’Arquebisbe Joan Josep Omella que fa referència a la Jornada. Desitgem que totes les Comunitats Cristianes, tot celebrant la Jornada, reflexionin sobre el tema i renovin el seu compromís per una Església acollidora i servidora dels exclosos i més vulnerables, en la que, com diu el Sínode que estem celebrant, tots caminem junts.

Clicant aquí trobareu el missatge del Papa en català.

Clicant aquí trobareu el missatge del Papa en castellà.

2023-08-30T11:46:04+00:00