>Càritas Barcelona celebra una jornada lúdica i solidària amb una seixantena de famílies

7 de cada 10 famílies ateses per Càritas Barcelona redueixen les activitats de lleure per l’escalada de preus

Fotografies: Càritas Barcelona

Dissabte, 15 d’abril, una seixantena de famílies (250 persones) ateses per Càritas Diocesana de Barcelona han assistit de forma gratuïta a una festa  familiar i solidària organitzada per Càritas i la Fundació Brafa. Durant la trobada, les famílies  han gaudit d’activitats de lleure, com per exemple futbol, tirolines, bitlles, inflables, ping-pong o màgia,  entre d’altres. En finalitzar la jornada, s’ha organitzat un dinar popular.

La festa s’emmarca en la col·laboració que la Fundació Brafa manté amb Càritas des de 2013, amb  l’objectiu d’oferir activitats lúdiques a les famílies més vulnerables. Des de Càritas, s’ha posat en relleu  la importància d’aquest esdeveniment, ja que arran de la inflació 7 de cada 10 famílies ateses han  reduït les activitats de lleure. També s’ha fet un retorn de les principals conclusions de l’informe  “Cuidar i créixer en fragilitat”, elaborat conjuntament per Càritas Barcelona i la Fundació FOESSA, on  es van enquestar 606 pares i mares i 464 infants i adolescents atesos per Càritas.

Conclusions informe FOESSA

“Ens preocupa que  1 de cada 3 famílies que atenem no facin sortides o excursions amb els seus fills. Per això són tan importants trobades com aquesta”, ha afirmat Albert Frago, tècnic del Programa de famílies i infància  de Càritas Barcelona. A més, l’informe apunta que només 4 de cada 10 infants fan alguna  activitat extraescolar, quan la mitjana de la ciutat de Barcelona se situa en 8 de cada 10.

L’entitat considera que cal oferir espais de trobada, on els infants, però també les seves famílies, puguin  gaudir d’una estona d’esbarjo, lluny de les preocupacions del seu dia a dia. “Un 31% de les famílies  que atenem viuen en una habitació d’un pis compartit, en situació d’amuntegament i amb persones  desconegudes. Aquestes experiències dificulten el desenvolupament dels infants, i cal oferir-los espais  de gaudi amb la família”, ha dit Frago. L’informe de Càritas també analitza l’impacte  d’aquestes situacions de pobresa en la salut mental, on 3 de cada 5 infants i adolescents  atesos per Càritas viuen en situació de patiment psicoemocional, triplicant la mitjana de  la població infantil.

Acompanyament dels infants

El director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets, ha demanat garantir l’accés dels  infants i adolescents en situació d’exclusió social a les mateixes activitats extraescolar que la resta  d’infants i adolescents, apostant per la gratuïtat o models de copagament. “Els infants i joves que  avui gaudeixen de la trobada també es mereixen tenir una infància plena i feliç. La  manera en què els acompanyem durant la seva infància i adolescència serà clau per  determinar el seu futur. Des de Càritas, treballem incansablement perquè els infants i joves que  acompanyem tinguin les mateixes oportunitats que la resta, i que les condicions econòmiques  desfavorables d’una família no hagin de ser un fre en el desenvolupament d’aquests infants i joves.  Hem de posar fre a la transmissió intergeneracional de la pobresa”, ha conclòs Busquets.

Font: Càritas Barcelona

2023-04-18T10:24:19+00:00