>Caminant per la dignitat Novena Jornada Mundial de Pregària contra el tràfic d’éssers humans amb finalitat d’explotació

24 de febrer de 2023-Secretariat pels marginats

Seguint la invitació del papa Francesc, el passat 9 de febrer ens vam unir en una vetlla de pregària a Sant Pau del Camp per recordar les víctimes del tràfic d’éssers humans amb finalitat d’explotació, en la festivitat de santa Josefina Bakhita. El lema d’enguany, “caminant per la dignitat” ens anima a un compromís ferm per denunciar i manifestar-nos en contra de “l’explotació, i la vulnerabilitat de tantes persones provocades pels conflictes bèlics, la violència i les crisis econòmiques”.

El Sant Pare Francesc, va instituir aquesta festivitat fa nou anys, ell sempre ha expressat una gran sensibilitat per aquestes víctimes, la majoria dones i nens, que pateixen tot tipus d’explotació, sobre tot sexual i laboral. En el missatge d’aquest any, el Papa s’adreça especialment als joves, i anima a tots els creients a tenir cura de la dignitat de les persones. El tràfic d’éssers humans desfigura aquesta dignitat. Els més febles, la majoria immigrants, que fugen dels seus països per cercar un futur millor, es veuen atrapats en mafies que abusen d’ells. El Papa en el seu missatge ens anima a ser llum de l’Evangeli i a obrir nous camins per transformar la nostra societat.

Seguint aquesta crida vam reflexionar i pregar amb textos bíblics, al recinte de Sant Pau, seguint quatre moments. Caminem amb ulls oberts per reconèixer el patiment de milions de persones víctimes d’aquesta forma d’explotació. Vam pregar per la sanació de tants éssers humans que pateixen, però també vam pregar per la conversió dels seus botxins, que s’adonin de tot el mal que fan i trobin el perdó de Déu.

Caminem amb el cor atent per descobrir els camins dels nostres germans de cura, inclusió i empoderament, en la recerca de la dignitat i de la llibertat.

Caminem amb els nostres peus per promoure accions, amb l’exemple de l’espiritualitat i la creativitat dels més joves, perquè aquestes víctimes recuperin la seva dignitat; i finalment vam unir les nostres mans per un compromís responsable i transformador que ajudi a aquests germans nostres a integrar-se plenament en la societat.

Glòria Carrizosa Servitje

Secretariat de Marginació