Aquest espai de treball conjunt reafirma la voluntat de continuar avançant cap a una pastoral de migracions més coordinada i compartida
El passat 20 de juny es va celebrar a Jorba una jornada de treball dels delegats i delegades de Migracions de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb la participació també de la Delegació de Migracions de Mallorca.
La trobada va ser acollida per la Diòcesi de Vic, a través de la seva Delegació de Càritas i Migracions, que va exercir com a entitat amfitriona, afavorint un espai de comunió eclesial, fraternitat i servei compartit.
Hi van participar representants de deu diòcesis catalanes, en una jornada de reflexió i treball conjunt que va permetre enfortir els vincles entre delegacions i aprofundir en els reptes comuns de la pastoral de migracions.
La trobada va comptar també amb la presència de Mons. Fra. Xabier Gómez García, bisbe de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, que dins de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) té encomanats diversos serveis pastorals, entre els quals el de responsable del Servei de Migracions i Pastoral Intercultural.
Al llarg del matí es van abordar diferents aspectes relacionats amb la missió de les delegacions de Migracions, amb especial èmfasi en la necessitat de caminar cap a un horitzó pastoral compartit, en què l’acollida i l’acompanyament de les persones migrades siguin una responsabilitat de tota la comunitat eclesial.
La jornada va ser valorada molt positivament pels participants, que van destacar especialment el clima de fraternitat, hospitalitat i diàleg constructiu, així com la riquesa de l’intercanvi d’experiències i la identificació de reptes i oportunitats de futur.
Aquest espai de treball conjunt reafirma la voluntat de continuar avançant cap a una pastoral de migracions més coordinada i compartida, arrelada en la realitat de cada diòcesi, però amb una mirada comuna al servei de les persones migrades i refugiades.