>Cristians de diferents confessions celebren una vetlla ecumènica pel Temps de la Creació

Mons. Javier Vilanova participa de la celebració organitzada pel Secretariat diocesà d’ecumenisme i la Delegació diocesana pastoral social i caritativa, entre altres, sota el lema: «Esperançar i actuar amb la Creació»

Un any més s’ha tornat a celebrar la vetlla ecumènica del Temps de la Creació sota el lema: «Esperançar i actuar amb la Creació», enguany a la parròquia de Sant Pacià amb la presència del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova. L’acte, organitzat pel Secretariat diocesà d’ecumenisme i la Delegació diocesana pastoral social i caritativa de l’Arquebisbat de Barcelona, la Xarxa Laudato Si’ i Justícia i Pau, va reunir cristians de diverses confessions en un espai de pregària i reflexió sobre la cura del planeta.

L’obertura de la vetlla va ser a càrrec de Maria Bargalló, representant de Justícia i Pau, qui va destacar la importància de mantenir l’esperança davant les crisis mediambientals que vivim, recordant les paraules de l’Arquebisbe Desmond Tutu: «L’esperança és ser capaç de veure que hi ha llum – malgrat tota la foscor». Aquesta esperança, però, ha d’anar acompanyada de l’acció, seguint el principi cristià que la fe sense obres és morta.

Vetlla ecumènica pel Temps de la Creació

Durant la vetlla ecumènica del Temps de la Creació, diverses persones van guiar els moments de pregària i reflexió. Mons. Javier Vilanova va iniciar l’acte amb una emotiva «oració d’obertura», convidant els assistents a unir-se en esperit de fe i esperança.

La salmòdia del Salm 42 va ser recitada a dues veus per Noemí Cortés i M. Àngels Arrabal, creant un moment de profunda connexió espiritual. Miquel Serra, del Centre Passatge, va dur a terme el cant del «Kyrie Eleison», mentre que Llorenç Puig, de Cristianisme i Justícia, va pronunciar una «Pregària d’agraïment per la Terra», agraint els dons de la creació. La lectura de les escriptures de Romans 8:18-25 va ser a càrrec d’un representant de l’Església Ortodoxa, i Lluís Tarazón, de Bosco Global, va conduir una «Afirmació de fe». Finalment, Montserrat Puigdellívol, directora del Secretariat diocesà d’ecumenisme, i David Oliver, de l’Església Protestant de Valldoreix, van guiar les «Oracions d’intercessió», pregant per la cura de la Terra i la unitat dels cristians en aquesta missió.

Coneix el Temps de la Creació

La vetlla s’emmarca dins del Temps de la Creació, un període que s’inicia l’1 de setembre, coincidint amb la Jornada Mundial de Pregària per la Creació, i s’estén fins al 4 d’octubre, festivitat de Sant Francesc d’Assís, patró de l’ecologia. Durant aquest temps, els 2,2 bilions de cristians d’arreu del món són cridats a donar gràcies per la creació, reflexionar sobre el seu impacte ambiental i comprometre’s amb accions que contribueixin a revertir la degradació de la Terra.

Aquest Temps de la Creació, que va començar el 1989 amb la proclamació del Patriarca Ecumènic Dimitrios I de l’Església Ortodoxa Oriental, ha anat guanyant rellevància en les diferents confessions cristianes. L’any 2015, el Papa Francesc va fer-ne partícip l’Església Catòlica amb l’encíclica Laudato Si’, que crida a una conversió ecològica integral per respondre als «clams de la Terra i dels pobres».

2024-10-02T10:17:26+00:00