>92 persones dormen al carrer a l’Hospitalet de Llobregat, segons el primer recompte de ciutat

Nota de Premsa de Càritas diocesana de Barcelona

20 de maig de 2021

• El primer recompte de persones sense llar a la ciutat ha trobat 62 persones dormint alcarrer i 30 en automòbils abandonats
  • Creu Roja, Càritas Barcelona, les comunitats parroquials, la Fundació La Vinya i persones voluntàries han organitzat la nit del 19 de maig el primer recompte depersones sense llar
  • Més de 170 persones voluntàries han participat durant la nit d’aquest dijous en el primer recompte a l’Hospitalet de Llobregat L’Hospitalet de Llobregat, 20 de maig de 2021

A l’Hospitalet de Llobregat 92 persones dormen al carrer: 62 al ras i 30 en cotxes, furgonetes o camions. Aquest és el resultat del primer recompte de persones en situació de sensellar, organitzat conjuntament per les comunitats parroquials de la ciutat, Creu Roja, Càritas Barcelona i la Fundació La Vinya.

El recompte ha mostrat que hi ha persones dormint el carrer a tots els barris de l’Hospitalet de Llobregat. En concret 17 ho fan al Districte I (Centre, Sanfeliu i Sant Josep), 19 al Districte II (La Torrassa i Collblanc), 16 al Districte III (Santa Eulàlia i Granvia Sud), 12 al Districte IV (La Florida i Les Planes), 15 al Districte V (Can Serra i Pubilla Cases) i 13 al Districte VI (El Gornal i Bellvitge). A aquesta xifra s’hi afegeixen evidències que 14 persones dormen en automòbils estacionats a la via pública i una cinquantena més ho fan a l’alberg municipal per a persones sense sostre.

El primer recompte de l’Hospitalet s’ha iniciat a les 23.30 hores del dimecres 19 de maig. Durant més de dues hores, 170 voluntaris i voluntàries han recorregut els carrers del municipi perdeixar constància del nombre exacte de ciutadans que dormen al carrer. Per als representants del grup motor del recompte, es tracta “d’una fita històrica que es perseguia des de fa anys”. Els impulsors afirmen que aquesta acció “permet posar a l’agenda municipal la pregunta sobre què cal fer per millorar les condicions de vida d’aquestes persones”, i enfortir així les accions que ja es duen a terme des de les entitats convocants. Les entitats organitzadores han assegurat que seguiran treballant per millorar la vida de les persones sense llar a l’Hospitalet, i que es garanteixin els drets de tots els habitants de la ciutat. Un repte que consideren essencial afrontar conjuntament entre l’administració i la societat civil.

2021-05-20T10:53:37+00:00