>Units pels migrants i els refugiats

Units pels migrants i els refugiats

Al voltant d’unes 10 comunitats cristianes d’origens diversos s’uneixen per pregar amb motiu de la XIa. Jornada Mundial dels Migrants

El 22 de gener, es va celebrar la XIa edició de la Jornada Mundial dels Migrants i Refugiats a la parròquia de Sant Vicenç de Sarrià, de Barcelona. Els feligresos de la parròquia, que celebraven el dia del seu patró, també es van unir a l’acte, organitzat per Càritas Diocesana i per l’entitat “Caminem Junts en la Diversitat” pertanyent a la Delegació de la Pastoral Social de l’arquebisbat de Barcelona.

Pels drets

El lema d’aquest any, es va centrar en tots aquells refugiats i en allò que per dignitat els pertany, els seus drets. Amb la consigna “Migrants i refugiats. Persones amb drets. Actuem. Hi tenen tot el dret!” es va desenvolupar la missa, on van participar les comunitats cristianes presents a la ciutat. Ucraïnesos, italians, xinesos, francòfons, alemanys, etc. Al voltant d’unes deu comunitats cristianes d’origens diversos es van unir en una pregària pels emigrants i refugiats, que tal com va dir el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, són la imatge de Jesús. “En Jesús hi ha una opció molt clara, molt definida. Ell mateix és emigrant i viu a fons aquesta situació que suposa fugida, por, desconfiança cap allò desconegut i falta de recursos”, va dir.

El bisbe Taltavull, encarregat de presidir la celebració, durant l’homilia, va alertar als presents a reaccionar davant les injustícies, com el comerç de persones, en el tràfic d’armes i la droga, crims que atempten contra els més vulnerables. Molts d’aquests, emigrants i refugiats que van ser el centre de tota la celebració, simbolitzats, també, en el moment de les ofrenes per una flor que van dur els més menuts de cada comunitat.

L’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella va disculpar la seva absència amb un missatge que el delegat social, Mn. Josep M. Jubany, va llegir a tots els presents. En aquest demanava l’acolliment de tots els presents i la pregària a Jesús per tal d’inspirar els als governants a enfortir els drets d’aquells migrants i refugiats que pateixen. “Tots formem part d’una mateixa família, l’església que peregrina a Barcelona”, va citar Jubany a l’Arquebisbe.

Després de la missa, la jornada va continuar al col·legi Sagrat Cor de Sarrià, on tots van dinar plegats i van acabar de gaudir la festa amb germanor.

Captura de pantalla 2017-01-25 a las 11.41.23

2017-01-25T10:45:13+00:00