>Sortida Lourdes de la Nou i Santa Maria de Queralt

Sortida Lourdes de la Nou i Santa Maria de Queralt

El col·lectiu “ caminem junts  amb la diversitat” ( col·lectiu format per comunitats d’immigrants i parròquies on hi ha una presencia significativa de nouvinguts), organitzà el diumenge 5 de juny una sortida als santuaris de Lourdes de la Nou i Santa Maria de Queralt (Berguedà). En l’excursió hi participaren 220 persones, pertanyents a les comunitats ucrainianes, xineses, llatinoamericanes i d’algunes parròquies de Barcelona.

Sortirem a 2/4 de 9 del matí amb cinc autocars,de la Pl Universitat direcció a Lourdes de la Nou. Ens rebé Mn. Ramon Barniol, rector de La Nou, qui ens explicà l’origen i història del Santuari, celebrarem l’Eucaristia amb els feligresos del Santuari. Desprès de dinar s’improvisaren danses i cançons entre tots els participants.

A les 4 de la tarda anaren al Santuari de santa Maria de Queralt. Ens acollí Mn. Camil Viladrich, rectors del Santuari, qui ens indica una ruta per admirar els paratges del voltant i les vistes del Berguedà . Més tard, ja en l’interior del Santuari, Mn. Camil ens feu una explicació sobre la història del santuari i del significat dels elements iconogràfics de la imatge de la Verge. A continuació hi hagué una pregària a la Mare de Déu, a on les diferents comunitats interpretaren amb la seva llengua càntics marians. L’acte acabà amb la benedicció, i tot recordant les paraules de Jesús en L’Evangeli del dia, diumenge de l’Ascensió, es feu una exhortació a ser testimonis de Crist en el s nostres ambients de cada dia.

Abans de retornar a Barcelona, es feren les, ja gairebé obligades, fotos de grup.

Fou un dia a on es compartí, la pregària, l’amistat, els jocs, la dansa amb un clima d’alegria. Tots fou esplèndid fins el dia, estaven previstes pluges, però aquestes no feren acte de presencia.

Aquesta excursió, la segona que organitza “Caminem junts amb la diversitat” s’inscriu en el marc de l’objectiu n 3 de l’actual Pla Pastoral Diocesà : “ la participació dels immigrants en les nostres comunitats”.

2011-06-05T00:00:00+00:00