>Sortida a Montserrat. Caminem en la diversitat

Sortida a Montserrat. Caminem en la diversitat

El Diumenge dia 13, peregrinaren a Montserrat un grup de 212 persones, pertanyents a distintes comunitats d’immigrants, enter altres , hi participaren, de la comunitat xinesa, de la comunitat polonesa, de la comunitat filipina, de la comunitat ucrainiana, de la comunitat alemanya, i de diferents comunitats llatino americans que es reuneixen en les parròquies de Santa Mònica de Barcelona, de la Llum de l’Hospitalet de Llobregat, i de Sant Jaume de Santa Coloma de Gramanet.. Tot aquest grup es coordinen sota el nom de Caminem en la diversitat. sota l’aixopluc de la De legació de Pastoral Social del Bisbat de Barcelona.

La peregrinació havia estat molt ben preparada per les diferents comunitats, i tenia com a objectiu, venerar la figura de Maria, de conèixer un lloc tant emblemàtic i important per l’Església catalana i pel País , com Montserrat, i també que fos una ocasió per la convivència i l’esbarjo.

Pujarem a Montserrat en quatre autocars. A 2/4 de 10 del matí ens trobaren a la Pl. Universitat, encara que hi havia el propòsit de ser puntuals, sempre hi ha algun entrebanc, i sortirem, amb uns vint minuts de retard. Durant el viatge s’explicà la història i el significat que té Montserrat pels creients. També es cantà i es rigué molt.

Arribats a Montserrat, s’organitzà un petit joc, a on l’objectiu era descobrir diferents indrets del recinte. Distribuïts en diferents grups, grups formats per persones de diferents comunitats, se’ls donà un full amb diferents fotografies de Montserrat, calia que trobessin el lloc a on estaven ubicades. Cal dir que al final del dia, tots els grups havien fet els deures i a més amb molt d’èxit

A les 2/4 d’una es rebé el P Abat en la Basílica. La recepció fou conjuntament amb altres romeries. El P Abat dirigí unes paraules al grup de caminem en la diversitat, i els animà a ser fidels a la seva fe, i que malgrat les precarietats ,mantinguessin l’esperança.

A l’una del migdia celebrarem l’Eucaristia en la Basílica. La paraula,de Déu fou proclamada amb català i castellà, i com a ressó en diferents llengües es llegí el final de l’Evangeli. Cal destacar la participació de tost els grups, especialment en els cants. Com ja és habitual, l’Eucaristia, fou un moment de comunió. En ella es visualitzà de forma plena, el nostre lema, Caminem en la diversitat, Diferents llengües i cultures una mateixa comunió amb el Senyor

Desprès el dinar. Feia molt bon dia ( malgrat s’havien predit pluges) el que facilità que per famílies, o amistats es trobessin per dinar en diferents indrets, al aire lliure.

Cap ales Quatre de la tarda per grups, segons les preferències de cadascú, s’organitzaren petites excursions , encara que la majoria va aprofitar per anar a venerar la Imatge de la Mare de Déu i també per resar i oferir llantions de cera a Verge

Cap ales cinc es trobaren, per fer les fotos de rigor, canta l’hora dels adéus, i comentar mil i una anècdota.

La sortida , ara si fou puntual , a les 18’45, retornarem a Barcelona, Com varen comentar molts, fou, un dia esplèndid i que marca una fita en el cada vegada més consolidat, grup de “Caminem en la diversitat”.

2010-06-13T00:00:00+00:00