>Jornada mundial de les migracions. Seminari Conciliar de Barcelona

Jornada mundial de les migracions. Seminari Conciliar de Barcelona

El dia 16 gener, l’Església Catòlica celebrà la Jornada mundial de les migracions. Des de la Delegació de Pastoral Social del Bisbat de Barcelona i Càritas Diocesana, es convidà a les parròquies i comunitats cristianes que en les Eucaristies dominicals es visualitzés la gran aportació que han suposat per les nostres comunitats la presencia de cristians procedents de la immigració.

Amb motiu d’aquesta Jornada, el diumenge dia 23 de gener, i com ja és habitual des de fa quatre anys, el col·lectiu “Caminem en la Diversitat”, juntament amb la Delegació de Pastoral Social, i Càritas Diocesana, organitzà una trobada a on hi foren convocats diferents comunitats d’immigrants : filipins, guineans, ucraïnesos, xinesos, polonesos, francesos i de diferents països d’Amèrica llatina, i a membres de comunitats parroquials sensibilitzats per l’acollida als nous vinguts.

El programa de la trobada es repartí en dos parts. La primera part tingué lloc en el Seminari Conciliar de Barcelona, i es dedicà a la reflexió i contemplació de la Paraula de Déu. S’escolli La Paraula de Déu, com tema central de la trobada, per diferents motius, 1, participar en el primer objectiu del Pla Pastoral Diocesà del Bisbat, 2 fer conèixer l’exhortació Apostòlica “Verbum Domini” de Benet XVI, i 3 respondre a les moltes peticions que se’ns han fet per part d’algunes comunitats que oferim espais d’ estudi de la Bíblia .

L’acte s’inicià en la sala d’actes del Seminari, i Mn. Josep M Turull, rector, donà la benvinguda als participants, i ens digué que l’Església era catòlica, no tants sols perquè, s’estén d’Orient fins a Occidents, sinó, i sobretot, perquè esta formada per persones de totes les cultures i la seva vocació és acollí a tothom.

Desprès Mn. Josep M Jubany, Delegat de Pastoral Social, presentà l’acte i al ponent, el P Rafael Sivatte, professor de Bíblia en la Universitat de Catòlica del Salvador. Rafael Sivatte, feu una exposició, on posà de manifest com el Déu que se’ns revela a la Bíblia, és un Déu que té entranyes de misericòrdia. I comentà diferents fragments de l’Antic i Nou Testament, on se’ns mostra com Déu vetlla pels més necessitats, com poden ser l’Immigrant, l’orfe, i la vídua.

Acabada l’exposició, hi hagué un interessant diàleg dels assistents amb el ponent. A continuació es feren reunions de grup, a on es respongueren a tres preguntes formulades per Rafael Sivatte.

El migdia ens trobarem en el menjador del Seminari, a on es compartí el dinar. Dinar que consistí en posar en comú diferents menjars portats per les comunitats i típics dels països d’origen. Al voltant de la taula es compartí no tant sols el menjar, sinó sobretot el bon humor i la gresca.

Desprès de dinar, en un dels claustres de Seminari, tingué lloc diferents actuacions. Algunes comunitats ens oferiren, balls, cançons i actuacions típics del país.

Durant tot el mati hi hagué servei de guarderia, pels més menuts, aquets, també ens oferiren desprès de dinar, algunes actuacions.

La segona part del programa de la Jornada, es desenvolupar en la Parròquia de Santa Maria del Pi. El motiu fou, recordar a les persones que fa deu anys, acolliren als immigrants que es tancaren en diferents Esglésies de Barcelona. I de manera molt especial a Mn. Josep M Vidal Aunós, el qui aleshores era rector del PI.

A les cinc de la tarda ens trobaren en la Basílica, Un membre del Consell Parroquial llegí una carta de benvinguda del Rector de la Basílica, Mn. Gaieta Casacuberta, qui es trobava absent de Catalunya. A continuació, Mn. Josep Rodado, ens feu una crònica del que foren i representaren les tancades de fa deu anys Ens emocionà, quan ens recordà les paraules Mn. Josep M Vidal, per damunt de la llei dels homes, hi ha la de l’Evangeli.

S’escoltà el testimoni d’algunes persones que havien participant a les tancades, bé com a voluntaris, bé com protagonistes de la tancada.

L’acte finalitzà amb una pregària on les peticions es feren en diferents idiomes. Mn. Jubany conclogué la Jornada, donat les gràcies al Seminari Conciliar i a la Parròquia del Pi, per les facilitats que havien donat per la realització de la Jornada.

Acabat l’acte, es convidà als participants a visitar l’exposició de pessebres que hi havia en la Parròquia de Betlem. Cal agrair al Rector de la Parròquia, la invitació que ens feu. I Finalment alguns dels participants assistiren a la Parròquia de Sant Mónica, a la Missa dels pobles que cada diumenge es celebra a les vuit, en aquella Parròquia.

2011-01-23T00:00:00+00:00